Školní vzdělávací program - školní rok 2023/2024
obor 63–41–M/01 Ekonomika a podnikání
Zaměření – Junior manager nebo Mezinárodní obchod
Předmět |
Zkratka |
Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
||
Povinné vyučovací předměty |
|
|
|
|
|
Český jazyk a literatura |
ČJL |
3 |
4 |
4 |
4 |
Anglický jazyk |
AGJ |
5 |
5 |
6 |
6 |
Německý jazyk |
NEJ |
4 |
3 |
4 |
3 |
Konverzace v jazyce anglickém |
KONA |
1 |
1 |
1 |
1 |
Konverzace v jazyce německém |
KNJ |
- |
1 |
1 |
1 |
Mezinárodní spolupráce | MEZ | 1 | 1 | - | - |
Business English | BEN | - | - | 2 | 2 |
Základy společenských věd |
ZSV |
1 |
2 |
2 |
- |
Základy přírodních věd |
ZPV |
4 |
- |
- |
- |
Matematika |
MAT |
3 |
3 |
2 |
2 |
Tělesná výchova |
TEV |
2 |
2 |
2 |
2 |
Informační technologie v praxi |
ITP |
1 |
1 |
2 |
- |
Ekonomie |
EKO |
2 |
3 |
2 |
2 |
Ekonomika v praxi |
EPR |
- |
- |
- |
2 |
Účetnictví |
UČT |
1 |
3 |
3 |
3 |
Finance |
FIN |
- |
- |
- |
2 |
Management a marketing |
MAM |
- |
- |
- |
2 |
Leadership */ |
LES |
- |
- |
2 |
2 |
Logistika a mezinárodní obchodní operace*/ |
LOM |
- |
- |
2 |
2 |
Daně a účetnictví*/ | DAÚ | - | - | 2 | 2 |
Elektronická komunikace |
ELK |
2 |
2 |
- |
- |
*/ Jeden z těchto předmětů si student zvolí pro profilaci studia ve třetím a čtvrtém ročníku.
Absolvent Anglo-německé obchodní akademie se po ukončení studia uplatňuje na trhu práce především:
- v ekonomické sféře zejména na pozicích:
- certifikovaný účetní
- celní deklarant
- produktový manažer
- HR specialista
- marketingový specialista
- interní auditor
- PR manažer
- finanční analytik
- projektový manažer
- obchodní konzultant
- specialista logistiky
- asistent back office
- fotbalový trenér s licencí
- sportovní manažer
- specialista v oblasti sportovního marketingu
- sportovní publicista
- v samostatné podnikatelské činnosti.
Výsledky intenzívní jazykové výuky anglického nebo německého jazyka předurčují absolventa k uplatnění u zahraničních firem, případně k podnikání v oblasti jazykového vzdělávání. ANOA vytváří rovněž předpoklady k pokračování ve studiu na vysokých školách.
Absolvent ANOA je veden tak, aby byl schopen:
- provádět potřebné ekonomické propočty,
- využívat matematické dovednosti v různých životních situacích a aplikovat znalosti i dovednosti z finanční matematiky,
- pracovat s informačními a komunikačními technologiemi,
- definovat a vysvětlit základní ekonomické pojmy a chápat historické souvislosti vzniku ekonomických teorií,
- ovládat marketingový mix,
- samostatně uvažovat a rozhodovat o účetních postupech, vést účetní evidenci a získané informace využít pro zpracování ekonomických analýz,
- zajišťovat personální a administrativní agendy malé i velké organizace,
- připravit podklady pro získání finančních prostředků (v rámci evropského prostředí),
- orientovat se v multikulturním prostředí (ať už z pohledu podnikatelských aktivit, tak z pohledu pracovně právních vztahů),
- modifikovat ekonomická rozhodnutí v oblasti investic i z pohledu ochrany životního prostředí,
- prosadit a zdůvodnit náklady obchodního kontraktu v souladu se strategií trvale udržitelného rozvoje,
- dodržovat principy práce v týmu při maximálním uplatnění svých dovedností, schopností a vědomostí,
- aktivně i pasivně používat cizí jazyk jak v oblasti osobního a společenského života, tak i v oblasti profesní, být schopný vyhledávat informace v cizojazyčných zdrojích,
- prezentovat na vysoké úrovni svoje kompetence díky znalostem a dovednostem z oblasti společenského chování, komunikace a psychologie,
- kultivovaným způsobem komunikovat v mluveném i psaném projevu,
- aktivně se zařadit do života společnosti, stát se jejím sebevědomým a zodpovědným členem,
- díky samostatnému myšlení a vhodné argumentaci zaujmout žádoucí občanský postoj a obhájit názor,
- reálně posuzovat své možnosti a schopnosti a respektovat možnosti a schopnosti druhých,
- vést tréninkový proces, využít své dovednosti a návyky jako nedílnou součást zdravého životního stylu moderního člověka.